هرمزگانی سلام

هرمزگانی سلام

یادداشت های صابر سالاری سردری
هرمزگانی سلام

هرمزگانی سلام

یادداشت های صابر سالاری سردری

برسد به دست سردار رشید...


بندر که نبو جون بی چه من؟؟؟


سردار عزیز گویا اوج مهارت خود در به توپ بستن غیرت مردمان یک استان را در شمایل یک مانور تمام نظامی به رخ کشیده اید و به قول یکی از نمایندگان هرمزگان، زمینه تحقیر مردمان نجیب و سر به زیر هرمزگان را فراهم نموده اید. خیالی نیست، سال هاست که اعراب تازه به دوران رسیده بیخ گوشمان چشم طمع به جزایر سه گانه کشور دوخته اند و مدام بر طبل جدائی می کوبند. زهی اما خیال باطل که جز حرف و شاخ و شانه کشی یارای عملی دیگر ندارند و این نه به خاطر توان دفاعی و سیاست های جاری خارجی کشور بلکه بدلیل هراس فراوان این کشورها از غیرت و تعصب مرزنشینان جنوبی است که اجازه نخواهند داد ذره ای از خاکشان توسط هیچ خودی و غیر خودی به تصرف درآید. پس به سیاست خارجه و توان نظامی تان ننازید و در برابر غیرت جنوبیان سر تعظیم فرود آورید!!!


 جناب رشید امیدوارم تئوری جنابعالی و هم قطارانتان الگو گرفته از طرح های اعراب حاشیه خلیچ فارس نباشد که اگر باشد بهتر است به مدد دوربین های دوربردتان گوش چشمی به همین چند کشور کوچک خلیجی بیاندازید تا ببینید  چگونه در عمران و ابادانی گوی سبقت را از آبادان و بندرعباس و  اهواز و مسجد سلیمان ربوده اند. حال که شما داعیه رفاه و استفاده صحیح از ساحل را دارید بهتر است سند کل جنوب را شش دانگ بنام همان کشورها بزنید تا خیالتان از پیشرفت ما فوق سرعت شهرهای جنوبی راحت باشید. بالاخره پیشرفت، پیشرفت است چه به دست عجم و چه به ید عرب!!!

اگر هم غرض حضرتعالی از ارائه چنین طرحی، دسترسی خراسان و کرمان و فارس به دریاست پس کاستی های هرمزگان چگونه تامین می کنید؟ آیا حاضرید مناطقی چون ابشار مارگون و شاندیز و طرقبه و منطقه برف خیز سپیدان را به هرمزگان بدهید تا مردمان جنوب از آب و هوای ناب این مناطق بهره ببرند. اگر توان چنین کاری را دارید بسم الله ما پای کاریم!!!


 گویا طعم شیرین انتزاع معدن فاریاب و الحاق آن به استان کرمان و ر پی آن سکوت و ناتوانی اسفناک حضرات هرمزگانی در بازپس گیری آن عزیز سفر کرده به مزاق آقایان خوش آمده که پا را از حد خود فراتر نهاده و اینبار به جای معدن، فرهنگ و آئین یک استان را نشانه گرفت و به دنبال تصاحب آنند!!!


 برادر ارزشی! فرهنگ، معدن و خاک و زغال سنگ نیست که براحتی از یک استان جدا و به بخشی دیگر ملحق شود. فرهنگ هویت تاریخی جماعتی است که سال ها به آن بالیده اند و به خاطرش خون ها بر زمین ریخته اند. ای کاش کمی علم طب می دانستید تا بدانید پیوند دو عضو زنده، آن هم با شرایطی کاملا متمایز و متفاوت کاری است سخت و دشورا و گاه ناشدنی. کجای فرهنگ جاسک و کرمان با یکدیگر همخوانی دارد؟ برکه جاسکی و شلوار گلابتون یا نان رحته و حواری ماهی سوری و سوراغ و ممغ؟؟؟


سردار رشید چرا می خواهید ناتوانی این دولت و دولت های قبلی در استفاده صحیح از ساحل را در پس نقطه چین های طولی و عرضی جغرافیایی پنهان کنید؟؟

رونق دادن به کسب و کار صیادان و پا گرفتن تعاونی های صیادی و بازارچه های مرزی و استفاده صحیح و بهینه از ساحل چه ربطی به جابجائی خطوط مرزی از یک استان به استان دیگر دارد؟ مگر اینکه خون فارس و کرمان در تخصیص بودجه های عمرانی و ...رنگین تر از هرمزگان سربه زیر باشد که اگر اینگونه است لطفا به همان کسی که با او مشورت کرده و نظرش را برای این جدائی مساعد یافته اید بگوئید تا پسوند "عدالت محور" را از پس نام دولتش لاک غلط گیر بگیرد!!!


 سردار بزرگوار زیاد هم دلتان را به وعده ها و مساعدت های جناب رئیس جمهور خوش نکنید. ایشان همان کسی است که حدود 8 سال پیش وعده الحاق دوباره معدن فاریاب را به رودانی های ساده دل داد و با این شیوه رای آنان را به نفع خود در صندوق های رای ریاست جمهوری ریخت. آیا فاریاب به آغوش مادر بازگشت؟ آیا وعده 1 میلیون تومانی حساب آتیه نوزادان عملی شد؟ آیا عملیات  ساخت پل خلیج فارس اجرائی شد؟ پس شما بشنوید اما باور نکنید!!!!


متاسفم که بگویم آنچه در سریال ستایش تنها فیلمنامه ای بیش نبود، حال به واقعیتی تلخ مبدل گشته و آن حقیقت تلخ مکتبی است به نام فردوسیسم. همان مکتبی که تنها با استدلال و منطق خود سعی در به دست آوردن آنچه می خواهد دارد، بدون در نظر گرفتن شرایط و نظرات طرف مقابل. متاسفانه این منطق در جملاتی که جنابعالی درباره جدائی بخش های از هرمزگان بیان نموده اید به شدت چشم آزار است. مگر نمایندگان هرمزگان در مجلس و استاندار و سایر مدیران ارشد استانی نخودی اند که شما بدون مشورت گرفتن از آنان، اینگونه حجب و حیا و آرامش مردمان هرمزگان که حاصل سال ها تلاش است را خدشه دار می کنید.


دوستی می گفت "میزان بی احترامی که به شما می شود به اندازه اجازه ای است که شما به دیگران می دهید"  دیگر هم می گفت "از ماست که بر ماست". اگر نمایندگان پیشین و استاندار وقت در مقابل انتزاع فاریاب تمام قد علم مخالفت به دست می گرفتند و مردم را به گرفتن حقشان تشویق می کردند اینگونه نمی شد. بهر حال از نمایندگان فعلی استان هرمزگان انتظار می رود با درس گرفتن از گذشته تلخ، بجای مصاحبه با چند روزنامه محلی و سایت خودی، سخنان سردار رشید را در صحن علنی مجلس، سایتها و خبرگزاری های معتبر و در پس آن در کمیسیون امنیت ملی به نقد بکشند تا از این پس احدی به خود اجازه ندهد خطوط هرمزگان را حتی بر روی نقشه سر سوزنی جابجا کند.


در همین رابطه:

۱. لاتیدان {محمد ذاکری}

۲. آشوری {هرمز آنلاین}

۳. جباری  {هرمز آنلاین}







نظرات 12 + ارسال نظر
هادی 1 مرداد 1390 ساعت 03:23 ب.ظ

درود وسپاس از شما ومتن منطقی تان
اگر کار به محرومیت زدایی است که کرمان همان کهنوج ومنوجان ورودبارش را آباد کند بس است
استان فارس جنوبی وتجزیه گاوبندی هم عمرا
ان شاللله دشمنان هرمزگان ارزوی شان رابا بیداری این مردم به گور خواهند بر

[ بدون نام ] 1 مرداد 1390 ساعت 04:12 ب.ظ

احسنت به غیرت تان کاش نمایندگان هم از خواب پا می شدند
خواب اصحاب کهف مال نمایندگان هرمزگان است

امامدادی 2 مرداد 1390 ساعت 11:14 ق.ظ http://wwww.rahbaremamdadi.blogsky.com

درود برشما

حامد 2 مرداد 1390 ساعت 04:39 ب.ظ

درود
باید کاری عملی کرد مثلا دیدار با استانار

حامد 3 مرداد 1390 ساعت 12:50 ق.ظ

اکثر مردم بی خبرند باید کاری کرد

شهاب 6 مرداد 1390 ساعت 03:02 ق.ظ

عالی بود عالی

دریایی 6 مرداد 1390 ساعت 08:54 ق.ظ

واکنش روزنامه اصولگرای دریا به سخنان رشید
http://www.daryanews.ir/news.php?id=15009

روشینا 7 مرداد 1390 ساعت 09:44 ق.ظ

ﻭﻗﺘﻲ ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ ﺩﺭ
ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻣﺄﻣﻮﺭﻳﺘﺸﺎﻥ مسجدی ﺭﺍ ﺩﺭ
ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﺑﻨﺎ می کنند ﻭ می ‏گویند این
ﻫﺪﻳﻪ ﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ است ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ
ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻭ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻧﻤﻲ
ﮔﻮﻳﺪ ﭼﺮﺍﻏﻲ
ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﻭﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺣﺮﺍﻡ
ﺍﺳﺖ ، ﻭﻗﺘﻲ ﺑﺎﺭ ﻣﻌﺪﻥ ﻓﺎﺭﻳﺎﺏ ﺗﺎ ﻫﺰﻳﻨﻪ
ﺑﺮﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺩﻭﺵ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ
ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﺩﻫﻲ ﭘﻴﺶ ﻛﺶ
ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ و ﻛﺴﻲ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻧﻤﻲ
ﺁﻳﺪ ، ﻭﻗﺘﻲ ﺧﺎﻙ ﺯﻳﺒﺎﻱ ﻫﺮﻣﺰ ﺑﻪ ﻳﻐﻤﺎ
ﻣﻲ ﺭﻭﺩ و ﻫﻴﭻ ﺻﺪﺍﻳﻲ ﺑﺮ ﻧﻤﻲ ﺁﻳﺪ ﺍﻳﻦ
می شوﺩ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺷﺐ ﺑﺨﻮﺍﺑﺪ اجازه دارد ﺧﻮﺍﺏ
ﺭﻧﮕﻲ ﺑﺒﻴﻨﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻛﻬﻨﻪ ﺧﺎﻙ ﻏﺮﻳﺐ
ﻋﺰﻳﺰ
ﺍﻣﺎ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﮔﺮﺍﻣﻲ ﺍﻳﻦ ﺗﻮ ﺑﻤﻴﺮﻱ ﺍﺯ
ﺁﻥ ﺗﻮ ﺑﻤﻴﺮﻱ ﻫﺎ ﻧﻴﺴﺖ ﺟﺎﻥ ﺷﻤﺎ

بندری 7 مرداد 1390 ساعت 12:13 ب.ظ

بسیار منطقی و با احساس نوشته ای. بله دوست گرامی اگر به رگ غیرت مسئولان ارشد استان برنخورد و کاری نکنند همان نخودی اند !

هرمزگانی 7 مرداد 1390 ساعت 08:02 ب.ظ

آقایان نماینده صرفا حرف نزنند،چرا که حرف زدن آسان است.لطفا عمل کنند!

محسن از بندر 11 مرداد 1390 ساعت 04:01 ق.ظ

احسنت . هر هر چه که گفته بودید حرف دل تمام ما هرمزگانی ها بود.اما امیدوارم گوش شنوایی در این مملکت یافت شود و این این فریادها را بشنود.

انشاا...

غریبه 15 مرداد 1390 ساعت 12:24 ب.ظ http://iiran.blogfa.com

تا زمانی که مردم هرمزگان زا شهروند درجه سه هم حساب نمیکنند همیشه این مشکلات را داریم تا جایی که عوامل نظامی کشور جنگ روانی علیه این مردم شروع کرده اند که امیدوارم به اهدافشان نرسند.
http://iiran.blogfa.com غریبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد